1/24/2007

《芬蘭》第五張交換明信片(FI-119265)

Postcard From Oulu, Finland

17th January 2007

Hi Louise,
This is watertower from my hometown Oulu, now you can built it yourself. I used to live very close to this building. It was like landmark to me.
I am studying architecture, so I thought this could be nice sight from my city, Oulu. This is the fifth biggest city in Finland, with 12900 habitants, her is univeristy with 15000 studnets, so here is lot of young people. This winter has been very warm, but normally it should be our coldest days(-15 to -30). Summer is beautiful but short. I've always lived next to sea, so we go sailing and swimming to sea.
All the best. Greeting from Oulu, Finland












* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

拿出長尺量量長寬,這張明信片竟然有約30公分長、約21公分寬,可以算是一張巨型明信片囉!至少這是我的第一張。因為寄信者是學建築的,所以拿起剪刀沿著邊把圖片剪下,就可以做成像封面一樣的建築物歐!但是我哪捨得呀!

他洋洋灑灑的寫著,字裡行間的一些數據讓我更加了解他的城市。芬蘭的朋友真的是很熱情呢!我還想說住在那麼冷的地方,個性是不是也比較嚴峻?看來我是大錯特錯了。

下次我也要在明信片上用英文跟朋友介紹台灣。

2 則留言:

匿名 提到...

挺有趣的
我第一眼看心想..怎這麼有藝術...
(藝術到我看不太懂~
聽了你解說..ㄛ..原來如此..)
我最大的明信片也差不多是這樣size,
在加拿大寄回的..
可惜..
郵差先生還是將它對摺.. >_<
我那心疼的卡片ㄚ..

Louise 提到...

要是我是你我會很傷心難過耶!我的這張呢邊邊角角是有點毀損(可能是我家警衛硬塞進信箱造成的吧!)
我在加拿大的時候怎麼沒看到?原來明信片這種事也是可遇不渴求。